Türkiye-Suriye treni - Mersin-Halep Treni - Türk-Arap dostluk Treni - Türkiye ile Suriye arasında Tren seferleri - Mersin'den Suriye'ye trenle gitmek

Türkiye ile Suriye arasındaki ilişkilere katkıda bulunması amacıyla büyük umutlarla hayata geçirilen Halep-Mersin yolcu treninin, yeterli ilgiyi görmemesi nedeniyle her seferini Türkiye'den gidişte ortalama 9, gelişte 12 yolcuyla sürdürdüğü bildirildi.

Mart ayı ortalarında Halep-Mersin arasında haftada iki gün gerçekleştirilen uluslararası yolcu treni seferleri, pazartesi ve perşembe günleri Halep'ten saat 21.00'de, Mersin'den ise salı ve cuma günleri saat 23.00'te devam ediyor.

Ulaşım fiyatları diğer araçlara göre daha cazip tutulan Halep-Mersin tren seferlerinde Mersin'den hareket eden yolculardan 18,5 avro, Halep'ten gelenlerden ise 15,85 avro alınıyor.

İki ülke arasında dostluk köprüsü kurması hedeflenen tren, avantajlı fiyatına karşın yaklaşık 3 aylık süreçte beklentileri karşılayamadı. Trende bugüne kadar yapılan her seferde yolcu sayısının yetersizliği, hatta ortalama sayının 14 oturaklı bir dolmuş kapasitesinden bile az olması TCDD yöneticilerini yeni formüller aramaya yöneltti.

TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, Suriyeli yetkililerin talepleriyle sefere başlayan bu trenle yıllık 56 bin kişinin taşınmasının hedeflendiğini ancak yeteri kadar talep olmaması nedeniyle 5 vagonla başlanan seferlerin kısa sürede 3'e düşürüldüğünü bildirdi.

Köprülü, şunları söyledi:''Tren şu an her seferini Türkiye'den gidişte ortalama 9, gelişte de 12 yolcuyla sürdürüyor. Ayrıca, trenle ilk üç ay içinde sadece 519 yolcu taşındı. Yolcu sayısının az olmasında vatandaşların Mersin veya Adana'da vize işlemlerini yaptırabilecekleri bir yer olmaması ve kalkış-dönüş günleri etkili oluyor. Halep'e giden bir kişi, dönüş ertesi gün olduğu için bir gün konaklamak zorunda kalıyor. Ayrıca yolcuların vize işlemi için Ankara'ya veya Gaziantep'e gitmesi gerekiyor. Bu durum da doğal olarak ilgisizliğe neden oluyor.''


Halep, Suriye



Köprülü, vize sorununun aşılabilmesi için Adana veya Mersin'e işlemlerin yapılabileceği bir temsilcilik kurulmasını isteyerek, bu konuyla ilgili olarak Suriyeli yetkililerle toplantı yapacaklarını bildirdi.
Sivil toplum kuruluşları ile turizm şirketlerinin de seferlere ilgiyi artırmak için çaba göstermesi gerektiğini belirten Köprülü, şunları kaydetti:

''Halep'te yaklaşık 4,5 milyon kişi yaşıyor. Trenlerde hedeflenen yolcu sayısına ulaşılırsa bu potansiyel sayesinde her iki kentte turizm alanında hareketlilik yaşanır. Bu konuda herkes elini taşın altına koymalı. Turizm şirketleri Halep ve Mersin'e karşılıklı turlar düzenleyerek hem müşterilerine farklı bir seçenek sunabilir hem de iki ülke ilişkilerine katkıda bulunabilir. Halkımızın tatil planları içine Suriye'ye ait nostaljik vagonlarla Anadolu'yu keşfederek yapılacak bir yolculuğu da katması için çaba sarf ediyoruz.''

''VAGONLAR BEKLENEN KALİTEDE DEĞİL''

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Şerafettin Aşut ise seferlerin gelecek dönemlerde daha fazla rağbet görmeye başlamasını beklediklerini söyledi.

Seferlere beklenen ilginin gösterilmemesinde vagonların beklenen kalitede olmamasının etkili olduğunu iddia eden Aşut, ''Halkımız artık yolculuk yaparken daha çok konfor bekliyor. Ne yazık ki bu vagonlar tahmin edildiği gibi konfora sahip değil'' dedi.

Yaz aylarının yaklaşması nedeniyle Mersin'deki vatandaşların şehir dışına çıkmayı pek tercih etmediğini belirten Aşut, doğuya gitmek yerine kentin batısına doğru seyahat ederek deniz keyfi yaşadıklarını söyledi.

Pasaport işlemlerinin Mersin veya Adana'dan doğrudan yapılamamasının ilginin azlığında çok fazla etkili olmadığına inandığını ifade eden Aşut, bazı aracı şirketlerin bu işlemi gerçekleştirdiğini kaydetti.
Türk-Arap Ülkeleri İşadamları Derneği (TURAB) Yönetim Kurulu Başkanı Doğan Narin ise vize işlemlerindeki sıkıntının caydırıcı bir unsur olarak yer aldığına, bunun yanı sıra trenlerdeki yetersizliğin yolcu sayısını etkilediğine dikkati çekti.

Tren hatlarının çok eski yıllardan kalma, vagonların hız kapasitesinin düşük olmasının sefere talebi etkilediğini belirten Narin, ''Bence en önemli sorun bu. Çünkü insanlar artık daha kısa zamanda daha fazla yol katedip zamandan kazanmak istiyor ancak mevcut tren seferleriyle bu beklentiyi karşılamak zor'' dedi.

Kaynak: Sabah Gazetesi

Bu blogdaki popüler yayınlar

Oman Nerede - Umman'ın Dünya Haritasındaki Yeri

Irak Dili - Irak'da Konuşulan Diller - Irak'ın Dili Nedir - Irak'daki Diller

Bunlara Da Bak

Dubai Nerede - Dubai Nerde - Dubai Haritada Yeri

Katar Nerede - Katar Nerde - Katar Neresi - Katar'ın Dünya Haritasındaki Yeri

Yemen Nerede - Yemen Nerde - Yemen'in Dünya Haritasındaki Yeri Neresi

Kuveyt Nerede - Kuveyt Dünyanın Neresinde

Dubai İş İlanları - Dubai'de İş Bul - Dubai İşçi Arayanlar - Dubai Eleman Arayanlar - Dubai'de İş Bulmak İçin Siteler