Mısır İzlenimleri 1 - Kahire ve Piramitler

Sabah, gün ışığı ile ayağa kalkarak, otelin penceresinden dışarıya baktığımda, yoğun bir trafik ve bir gürültü seli vardı dışarıda…Bu gün yoğun ve stresli geçeceğini anlamıştım.

Benim Kahire turum başlıyordu bugün… Kahire nüfusuyla Afrika kıtasının en kalabalık başkenti konumundadır. Bu şehir, Mısır devlet bakanı tarafından atanan vali tarafından idare edilmektedir. Bu kalabalık metropol şehir Mısır ve çevre ülkeleri başta olmak üzere Afrika’nın politik, ekonomik ve kültürel merkezi konumundadır. Mısır hükümetinin parlamentosu, devlet daireleri ve diplomatik temsilciliklerin bir çoğu Kahire’de bulunmaktadır.

Bu alıntı, Haber Vakti sitesinde Abdulvahap FİLİZ'in MISIRa Yolculuk (2) başlıklı yazısının sadece bir bolümüdür.

Kahire barındırdığı bir çok üniversite, yüksek okul, tiyatro, müze ve abideleriyle ülkenin atardamarı konumundadır. Eski kahire, 1979 yılından beri UNESCO Dünya Mirası Listesinde bulunmaktadır. Kahir müzesi, Piramitler bölgesi, Nil nehri civarı turistlerin rağbet ettikleri eşsiz mekanlardandır.

Bu sabah ilk olarak, şehir ziyareti için, planımda Pramitlere gitmeyi düşünüyordum. Gizemli kentin ilk akla gelen gizemli yeri ve çekim alanı elbette pramitlerdi… “Hârâm” denen bir cadde var. Kahire’de pramitlere gitmek için oradan geçmek zorundayız genelde… Bulunduğunuz yere göre konum ve yön değişebilir, piramit’e gitmek için, farklı yollardan da gidebilirsiniz. Ama genel olarak bu kısımdan gidilmektedir. Yaz olması itibari ile dışarıda bayağı sıcak bir hava vardı…

Bu sıcak havaya ayrıca, kalabalıklar ve trafik gürültüsü renk katıyordu!..Ama ben yinede bu havaya alışmıştım, başkasını bilmiyorum… Sanırım sürekli gelmeden dolayıdır. Heredot Mısır için; “Nil’in Armağanı” demiş çağlar öncesi… Bizde bugün Nil in üzerinden geçip karşı kısımda ki, Pramitlere ulaşacağız. İstanbul’da yaşayanların Anadolu kısmına geçmesi gibi bir şey... Nil ‘in bu kısmında “Mühendisin” denen meşhur bir yerleşim alanı var aynı zamanda. Bir zamanların Eti’leri gibi yani. Sabah kahvaltısını yaptıktan sonra çantamı alıp yola koyuluyorum. Dışarıda bir taksi durdurarak, biniyorum ve “Hârâm” diyorum ve şoför yüzüme bakıyor. Fakat ben anlıyorum niçin baktığını. İngilizce konuştuğum içinde bir şey demiyor ve yoluna devam ediyor....
Yazının  devamını okumak için Tıklayın

Bu blogdaki popüler yayınlar

Irak'ın Etnik Yapısı - Irak'daki Etnik Gruplar - Iraklıların Kökeni - Irak Halkları

Irak Dili - Irak'da Konuşulan Diller - Irak'ın Dili Nedir - Irak'daki Diller

Bunlara Da Bak

Dubai Nerede - Dubai Nerde - Dubai Haritada Yeri

Katar Nerede - Katar Nerde - Katar Neresi - Katar'ın Dünya Haritasındaki Yeri

Yemen Nerede - Yemen Nerde - Yemen'in Dünya Haritasındaki Yeri Neresi

Kuveyt Nerede - Kuveyt Dünyanın Neresinde

Dubai İş İlanları - Dubai'de İş Bul - Dubai İşçi Arayanlar - Dubai Eleman Arayanlar - Dubai'de İş Bulmak İçin Siteler